Keskustelu

ElinaJuokseminen26.5.2026 12.27
Hei!

Kärsin refluksitaudista, minulla on gastroskopiassa todettu melko kookas palleatyrä, löysä sulkija ja ruokatorven ärsytystä. Olen myös intohimoinen urheilija ollut koko elämäni ja se iso osa arkeani, kuitenkin oireet ja etenkin kipukohtaukset jotka äityy oksenteluun kiusaavat suuresti.

Lääkitys on tarvittaessa käytössä ja ruokavalio on myös suurelta osin kunnossa, en juo kahviakaan enää.

Kuitenkin huomaan että juostessa pidempää matkaa (yli tunnin-kahden suoritukset) iskutus provosoi voimakkaat oireet.

Onko kellään vinkkejä juoksuharrastuksen suhteen? Tai vertaistukea ja kokemuksia.

Juoksen poluilla eli pohja hieman pehmeämpi kuin asfalti.

KokopelliRe: Juokseminen26.5.2026 15.30
Minulla tähän auttoi vain aika. Olin puolivuotta täysin juoksematta ja kokeilin ensin pienillä lenkeillä ja nyt nostanut määrää pikkuhiljaa. Olen hyväksynyt jo sen, että en ehkä koskaan juokse enää niitä pitkiä lenkkejä. Mutta katsotaan mitä aika sanoo. Mitään poppakonstia en ole keksinyt millä iskutuksen saisi pehmeämmäksi. Lääkäri totesi että juoksu on palleatyrälle ehkä huonoin liikuntamuoto iskutuksen vuoksi, mutta sinnikkäästi minä kuitenkin juoksen. Vaikka sitten niitä lyhyempiä matkoja.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: