Ajankohtaista

Kaikille sivuston käyttäjille refluksittomia hetkiä!

Arkiston uumenista

  • Kolmannes tyytymättömiä salpaajiin >>>>
  • Kuinka selviytyä refluksi(lapse)n kanssa - myös aikuisrefluksikoille apua! >>>>
  • Helikobakteeri keksittiin 1980-luvulla >>>>
  • Ärtynyt suoli (IBS) Suomessa >>>>

Keskustelu

Sitrusmatala syke12.9.2019 20:22
Tämä ei liity varsinaisesti refluksiin, mut avaan kuitenkin.

Tarinaani seuranneet tietävät, että kesäkuun alussa menin
sairaalaan huonossa kunnossa: unettomana, nälkiintyneenä
ja masentuneena. Siitä alkoi toipumiseni, jota on nyt takana kolmisen
kuukautta.

Heinäkuun alussa ilmeni anemia ja tyhjät Fe-varastot. Refluksilääkityksen
lisäksi mulla on unilääke, Oxamin, mirtazapin unilääkkeen lisäksi
nukkumiseen, verenpainelääke (lääkäri vaihtoi hyvin toimineen Amlodipinin
Linatilsaniin. Kysyin turhaan syytä), Propral ja Panadol satunnaisesti.
Melkoinen cocktail siis.

Vielä kk sitten ihmettelin leposykettä, joka huiteli välillä sadassa.
Nyt ihmettelen kun syke ei nouse rasituksessakaan kuin 82:een.
Rasitus tarkoittaa kohdallani tässä kunnossa toistaiseksi n.
5 min. tanssillista reipasta lämmittelytreeniä. Sitten tulee rintakehään
huono, heikko olo, joka sanoo: "lopeta, älä jatka".

Ma olin varatulla pitkällä v.o.lla tk-lääkärissä.
Että selvitetään rauhassa kaikki.
Kysyin mikä mahtaa olla, kun syke ei nouse treenissä.
Ei vastausta.
En tiedä mitä tehdä.
Duodecim kertoo, että se voi olla elimistön rasitustila: sydän
ei nosta sykettä, koska keho on ylikuormittunut.
Ok, kuulostaa uskottavalta.
Mutta miten korjaan tilanteen?

Voi jospa superliikkujamme AnnaMyy näkee tämän ja kommentoisi!
Ja tietty kuka vaan joka tietää.

Kaikille on tuttu ilmiö, että keski-ikäinen intoutuu leikkimään
nuorta ja alkaa vuosien laiskottelun jälkeen äkillisesti
liikkua kuin vuosikymmen tai pari sitten. Ja sit kupsahdetaan
infarktiin. En halua sitä.

Jos en saa lääkärinapua, alan purkaa lääkityksiäni oman järkeni
mukaan siitä, mikä tuntuu tarpeettomimmalta.
Ekana lähtee mirta.

AnnaMyyRe: matala syke13.9.2019 12:30
Propral ainakin aiheuttaa tuota ettei syke nouse ja tulee heikko olo rasituksessa.Linatilsan on ACE-estäjä ja sen kans pitäs pystyä paremmin liikkumaan mutta voi sekin aiheuttaa.Kyl noi jarruja on liikunnalle.Onko yskittäny?Acd-estäjät tekee sitä.

Mulla oli amlodipin kriisi joskus kun sitä kokeiltiin ja olin paniikissa miten sen kanz voi liikkua et syke nousee.

SitrusRe: matala syke13.9.2019 14:39
Mä en ole Propralia paljon tarvinnut.
Vaihdoin tänään Linatilsanin Amlodipiniin.
Katotaan.

Asiaa puntaroituani soitin tk.hon ja kerroin että jäin vaille
apua. Sain uuden ajan eri lääkärille kk.n päähän.

Mä oon jo aamulla väsynyt.
Silloin syke on alle 50.

Kiitos, AnnaMyy kommentoinnista!💐

SitrusRe: matala syke13.9.2019 14:40
ei yskitä.



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: